Saturday, December 8, 2007

Haluamisesta ja tahtomisesta

Eräs ystäväni kysyi minulta eilen, mitä minä haluaisin haluta. Tuossapa helvetin hyvä kysymys, yksi parhaista pitkään aikaan. Enkä minä osaa vastata siihen. Jos olisin sellainen ihminen, kuin haluan olla, niin mitä minä silloin haluaisin haluta? Ehkä haluaisin vain haluta, piste. Ihan sama mitä, kunhan jotain. Haluta sillä tapaa kuin jostain syystä kuvittelen muiden kykenevän haluamaan. Miten sitten kuvittelen heidän kykenevän haluamaan? Sen kuvailuun on hirveän vaikea löytää sanoja. Ei impulsiivisesti. Ei velvollisuudentuntoisesti. Ei toivottoman intohimoisesti. Ei kylmän valaistuneesti. Jotenkin vain... vakaumuksella, mutta ihmisenkokoisesti.

Toinen ystäväni antoi minulle taannoin BB-viikkotehtävän: päättää, mitä haluaisin tehdä, jos saisin 20 miljoonaa euroa (joka ainakin minulle on käytännössä äärettömästi rahaa). En keksinyt mitään muuta, kuin että kai ne säästöön menisi. Tyypillistä? No sitten lopulta päähäni tuli joitain mukavia, itsekkäitä hassutuksia (siis toista linjaa kuin tuollaiset säästötili-/hyväntekeväisyysmietteet). Voisin ostaa Seppälän psykedeelisiä alus- ja yöasuja. Ja lähteä jonnekin lämpimään pariksi viikoksi. Varmaan voisin keksiä muitakin hömpötyksiä. Ikävää, kun ihmiset eivät ole asusteita ja etelänmatkoja :( :D

No comments: